Důležité informace pro klienty čerpající ubytovací a cestovní služby

Následující informace pomohou, aby Vaše cesta proběhla bez komplikací, případně jak postupovat v případě problému.

A) Před příjezdem

1. Potvrzení ubytování
Před odjezdem na cestu jste obdrželi potvrzení ubytování. Tento dokument potvrzuje, že hotelová rezervace je plně předplacená, zahrnuje také kontaktní informace o hotelu a všechny podrobnosti týkající se Vašeho pobytu (počet rezervovaných pokojů, počet osob, typ pokoje, datum pobytu, stravování). Mějte prosím toto potvrzení s sebou minimálně ve dvou kopiích, abyste jej mohli vždy na požádání předložit v hotelu.

2. Čas příjezdu (check –in)  / odjezdu (check-out) 
Ubytovat se můžete zpravidla od 14:00 h., odhlášení by mělo proběhnout zpravidla do 12:00 h. Tyto časy jsou časy obvyklé, ale mohou  být odlišné v závislosti na vnitřní politice některých ubytovacích zařízení. Bližší informace podá přímo ubytovací zařízení. 
Dřívější check-in: Pokud plánujete přijet před standardním časem check-inu, obraťte se na ubytovací zařízení, abyste v něm rezervovali dřívější příjezd. Ve většině případů je dřívější příjezd zpoplatněn. Některé hotely tuto službu neumožňují, případně vyžadují předplacení předchozí noci prostřednictvím naší cestovní kanceláře. 
Pozdní check-in: Pokud plánujete přijet po 18:00, kontaktujte prosím přímo ubytovací zařízení a informujte jej o času příjezdu. Pokud tak neučiníte, hotel má právo uvolnit rezervaci a v případě obsazených kapacit Vás následně neubytovat.
Pozdní check-out: Pokud plánujete opustit pokoj po standardním čase, kontaktuje přímo ubytovací zařízení pro informace o možnosti pozdějšího opuštění pokoje. Ve většině hotelů je pozdější odjezd zpoplatněn.

B) Po příjezdu do hotelu

1. Odbavení 
Po příjezdu do ubytovacího zařízení prosím předložte cestovní pas nebo jiný identifikační doklad všech ubytovaných hostů. Jména na dokladu a jména na voucheru musejí být shodná. Na požádání ubytovacího zařízení byste měli předložit i platná potvrzení ubytování pro sebe a případné spolucestující. Některé hotely požadují při příjezdu depozit - viz bod 8.

2. Typy stravy

• kontinentální snídaně – většinou jednoduchá opakující se nabídka:  káva nebo čaj, pečivo, máslo, džem
• snídaně - nabídka závisí na kategorii ubytování a minimálním rozsahem je kontinentální snídaně rozšířená obvykle o plátek sýra nebo salámu, popř. vejce
• polopenze – snídaně (u snídaně nápoje obvykle v ceně) a večeře (nápoje obvykle za poplatek)
• plná penze – snídaně (u snídaně nápoje obvykle v ceně), oběd a večeře (nápoje obvykle za poplatek)
• all inclusive – celodenní stravování (tj. plná penze, někdy i další občerstvení) včetně nápojů je zahrnuto v ceně; konkrétní rozsah stravování se řídí pouze pravidly, která stanovuje hotel, proto je třeba počítat s tím, že čerpání stravovacích služeb probíhá v časech stanovených hotelem, nikoliv nepřetržitě. Začátek a konec čerpání služeb all inclusive se řídí časy check-in a check-out, stejně tak otvírací a provozní dobou jednotlivých restaurací a barů v hotelu, a je zcela v kompetenci ubytovacího zařízení. Rozsah čerpání služeb v první a poslední den může být proto částečně omezen. V případě stravování formou all inclusive, je z organizačních důvodů ve většině hotelů nutné nosit nepřetržitě plastový náramek, prokazovat se číslem pokoje, klíčem apod. V rámci all inclusive stravování mohou být některé nápoje (obvykle dražší zahraniční) zpoplatněny, stejně tak konzumace v některých restauracích v ubytovacím zařízení (obvykle označeny jako À la carte) bývá většinou zpoplatněna a nemusí být součástí zaplacených služeb.

V některých hotelech především vyšší kategorie 4* až 5* může být vyžadováno minimální oblečení zejména během večeře (dress code) - u mužů to většinou znamená povinnost nošení dlouhých kalhot a vhodná je uzavřená obuv (ne sandály, pantofle atd.).

3. Pobyt

•  služby hotelu - je třeba mít na vědomí, že v některých destinacích odpovídá úroveň poskytovaných služeb mentalitě obyvatelstva. Kulturní a hygienické zvyklosti jsou v některých zemích odlišné a hygienické předpisy jsou mnohem tolerantnější. Totéž se týká i předpisů a vztahu k životnímu prostředí. Období před a po hlavní sezoně přináší vedle výhodných cen i skutečnost, že některá zařízení (bazény, bary, diskotéky apod.) nemusí být v provozu. Rychle se rozvíjející cestovní ruch s sebou přináší stavební činnost, která se neomezuje pouze na mimosezónní měsíce. Takové případy je možno jen těžko ovlivnit a nelze mít vždy při rezervování ty nejaktuálnější informace. K dovoleným patří i večerní zábava, bary, restaurace, diskotéky a noční kluby, které mohou působit hluk. Také zvuková prostupnost mezi jednotlivými místnostmi může být různá.
• plážové služby - pláže u hotelů mohou být veřejné, přístupné i místnímu obyvatelstvu a nelze vyloučit výskyt mořských chaluh. Použití lehátek a slunečníků může být za poplatek, stejně jako využití sportovních programů atd. Možnost vodních sportů a zahájení provozu vodních sportů je v kompetenci provozovatele. Údaje o vzdálenosti pláží od ubytovacího objektu, uváděné v popisech, jsou vždy pouze orientační.
• bazény - je-li součástí hotelového zařízení i vyhřívaný bazén, je třeba vzít v úvahu, že ne vždy musí být bazén vyhříván nepřetržitě. Tato skutečnost závisí na rozhodnutí vedení hotelu. Ne všechny hotely mají bazén s čisticím/filtračním zařízením, a proto může dojít k tomu, že bude bazén vyprázdněn a vyčištěn, je tedy nutné počítat s tím, že může být bazén po určitou dobu mimo provoz. Počet lehátek a slunečníků nemusí odpovídat kapacitě hotelu.
• klimatizace/topení - je-li hotel vybaven těmito zařízeními, tak se může jednat o vybavení ovládané centrálně, pak její zapínání/ vypínání může záviset pouze na rozhodnutí vedení hotelu. Klimatizace může být v některých případech v provozu pouze několik hodin denně či jen v určitém ročním období.
• hmyz - přes obvykle intenzivní snahy hoteliérů a místních úřadů se může v určitých obdobích hmyz vyskytovat. Nedoporučuje se ponechávat v pokoji volně ležet potraviny.
• cennosti - cestovní doklady, peníze, šeky, platební karty, mobilní telefony, výpočetní techniku a veškeré cenné předměty si vždy uložte do trezoru, který je zpravidla součástí vybavení pokoje nebo k pronajmutí na recepci (někdy za poplatek). Ubytovací zařízení nepřebírá odpovědnost za uložení cenných věcí mimo trezor.

4. Odhlášení (check-out)
Odhlášení pobytu v hotelu musí proběhnout do času určeného hotelem (zpravidla 12:00h.). Překročení času, jakož i předem domluvené pozdější odhlášení pobytu (late check-out) může být hotelem zpoplatněno. Při odhlášení proběhne vyučtování případných městských/místních/lázeňských pobytových poplatků (viz bod 6.) a případných extras (viz bod 7.). Pobyt je vždy plně předplacen, v případě, že by personál recepce neoprávněně vyžadoval platbu za pobyt, tak důrazně trvejte na tom, aby personál bezodkladně kontaktoval emergency linku uvedenou na voucheru, kde si svojí chybu jednoduše ověří.

5. Stížnosti
Pokud máte jakékoliv problémy při check-inu nebo stížnosti během Vašeho pobytu, primárně vždy kontaktuje ubytovací zařízení (zpravidla managera on duty). V případech, že ubytovací zařízení není schopno problém na místě vyřešit, tak u neodkladných mimořádných situací kontaktujte prosím vždy tísňovou linku cestovní kanceláře, v ostatních případech prosím informujte bezodkladně naší cestovní kancelář e-mailem nebo telefonicky v denní době (Česká republika denně 9-17 hod.). Reklamace musí být hlášeny vždy na místě, naše kancelář nemůže nést odpovědnost za problém, který mohl být odstraněn během pobytu, pokud by hotel nebo poskytovatel služby na něj byl upozorněn. Všechny cestovní služby se řídí Všeobecnými smluvními podmínkami a Reklamačním řádem cestovní kanceláře Metropolis Agency. VSP také specifikují řešení mimořádných situací ve smyslu zákonných a mezinárodních předpisů.

6. Místní poplatky 
Ceny jsou vždy účtovány včetně obecné daně z každé země (DPH nebo podobné). Pokud je v destinaci uplatňován „místní poplatek“ (zpravidla městská, lázeňská, případně pobytová taxa), musí být vždy zaplacen klientem přímo v ubytovacím zařízení ve výši platné v okamžiku Vašeho pobytu. Některé hotely nezveřejňují informace týkající se místních poplatků prostřednictvím e-mailů ani telefonicky. Proto v některých případech Vám prodejce cestovní služby není schopen sdělit přesnou částku, která bude placena na místě. Sazba místních aplikovaných tax je většinou 1,5 € - 8 € za osobu na noc, ale může se lišit v závislosti na destinaci, případně kategorii ubytování.

7. Extra služby (extras)
Potvrzení ubytování vydané poskytovatelem služby Vás opravňuje použít předplacené služby přesně dle specifikace (zpravidla ubytování, případně stravování). Všechny další služby (např. telefonní hovory, internet, minibar, bar, restaurace, placená TV, Spa, masáže, účty za prádelnu, pokojovou službu, parkování atd.) klient hradí vždy na místě hotelu přímo.

8. Žádost o depozit 
Ve většině ubytovacích zařízení můžete být požádáni o poskytnutí Vaší platební/kreditní karty jako garance (případně složit depozit v hotovosti). V případě využití hotelových služeb (extras - viz bod 7.) nebo způsobení nějaké škody Vám budou tyto odečteny z depozitu v okamžiku odhlášení se z hotelu, kdy Vám bude případně zrušena blokace na platební kartě podle podmínek Vaší vydávající banky.

9. Změny 
V případě, že budete potřebovat jakoukoli změnu v průběhu pobytu (data, typu pokoje, počet osob, stravování, atd.), ověřte si prosím možnost takové změny s recepcí hotelu. Pokud jsou tyto změny možné, můžete je domluvit přímo s ubytovacím zařízením, nebo (např. v případech možnosti prodloužení pobytu) se obraťte na naší kancelář. V případě, že jste zaplatili cenový rozdíl v hotelu přímo, naše kancelář Vám následně nemůže poskytnout doklad o takové platbě.